برای اولین بار در کشور، برنامه درسی رشته مهندسی معماری کامپیوتر با تمرکز بازی‌های رایانه‌ای (با رویکرد بازی‌های حرکتی) در گروه مهندسی معماری کامپیوتر دانشگاه اصفهان اجرا می شود.

پیرو تصویب برنامه بازنگری شده رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی در جلسه شماره ۸۰۸ شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی و مصوبه جلسه شماره ۹۰ دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان، با بهره‌گیری از تلفیق تخصص‌های بازی‌های رایانه‌ای و طراحی سخت افزار می توان بستر مناسبی جهت طراحی و ساخت بازی‌های حرکتی-جدی در سطح کشور فراهم آورد.

یک بازی جدی: serious game) یا بازی کاربردی) نوعی بازی است که هدف اصلی از طراحی آن، چیزی فراتر از صرفاً سرگرمی است و معمولا بازی به همراه یک سخت‌افزار ارائه می شود. صفت «جدی» به کاربرد محصول در حوزه‌هایی نظیر آموزش، پژوهش‌های علمی، سلامت، مدیریت بحران، برنامه‌ریزی شهری، مهندسی، سیاست و نظامی‌گری اشاره دارد. بازی‌های جدی، به شبیه‌سازی رویدادهای دنیای واقعی یا فرایندهایی که به منظور حل مسئله طرحی شده‌اند می‌پردازد. با وجود اینکه بازی‌های جدی می‌توانند سرگرم‌کننده هم باشند، اما هدف اصلی از این بازی‌ها، آموزش کاربران است. البته این بازی‌ها ممکن است اهداف دیگری نظیر بازاریابی یا تبلیغات را نیز در پیش بگیرند. طراحان برخی از بازی‌های جدی، آگاهانه از جنبه‌های سرگرم‌کننده آن می‌کاهند تا به این ترتیب کاربر سریع‌تر بتواند به اهداف مورد نظر از بازی دست یابد[ویکی پدیا فارسی]

You may also like

نشست با موضوع کوانتوم: تاثیر کامپیوترهای کوانتومی بر الگوریتم‌های رمزنگاری
نشست با موضوع کوانتوم: مبانی رایانه‌های کوانتومی
نشست با موضوع کوانتوم: منطق کوانتومی

گروه مهندسی معماری کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *